%0 Thesis %A Bahník, Štěpán %E Sirůček, Pavel, 1965- %E Džbánková, Zuzana, 1967- %D 2010 %G Czech %T Psychologické aspekty v teorii reklamy %U https://isis.vse.cz/zp/25290/podrobnosti %U https://isis.vse.cz/zp/25290 %U https://isis.vse.cz/zp/25290/posudek/vedouci %U https://isis.vse.cz/zp/25290/posudek/oponent/14714 %X Práce popisuje dva způsoby využití psychologických poznatků v ekonomické teorii reklamy. Psychologické poznatky mohou pomoci zhodnotit předpoklady různých ekonomických přístupů ke studiu reklamy. Poznatky psychologie přesvědčování jsou aplikovány na otázku, jestli reklama slouží jako zdroj informací. Práce se dále zabývá problémem, zdali může reklama vytvářet užitek. Studie zde shrnuté nasvědčují, že ano. Při řešení tohoto problému je v práci aplikována i neuroekonomie, jejíž základní metody jsou představeny. V závěru jsou popsány omezení zvoleného přístupu.